آسیب شناسی برند BRAND (چک لیست معاینه فنی برند ، کلینیک برند)
به نام خدا
چک لیست معاینه فنی برند BRAND
کلینیک برند
تهیه تالیف و گرآوری: علی خویه (مشاور برند) –
علی خویه 09122991608 - www.ibma.ir – ریاست انجمن برند ایران.
مدرس دانشگاه، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، عضو انجمن برند اروپا AIM ، ریاست انجمن برند ایران، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی، دارای 16 سال تجربه اجرایی، سخنران برتر ده ها سمینار ملی و بین المللی، عضو انجمن های معتبر بین المللی، مشاور و مدرس بیش از صدها کارخانه و برند معتبر در خاورمیانه، مولف و مترجم چندین کتاب پرفروش کشور، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح کشور، مجری بیش از صدها پروژه برندینگ، مهندسی فروش، بازاریابی، ایزو، تبلیغات و ... در سراسر کشور، مدرس برتر چندین دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور و .....
این برنامه برگرفته از کتاب
Thomas C.O Guinn, Cris T. Allen , Richard J. semenik, advertising and integrated brand promotion/ THOMSON
و ترجمه و بازگردانی یکی از کارگاه های آقای گواین در یکی از کلاسهایش می باشد.
یکی از مهمترین مسائل یک نام و نشان تجاری بازشناسی آن و سپس بازآفرینی یا تعمیر برند می باشد در ادامه چک لیست کوچکی ارایه شده است که می توانید با ارزیابی موقعیت کنونی برند خود ابزارهای فنی و اجرایی جهت بهبود و پیشبرد برند خود انجام دهید.
نام برند خود را اینجا بنویسید و لوگوی آن را نیز کنار آن قرار دهید
نام برند |
لوگو و آرم |
|
|
|
||
اگر برند شما یکی از ضعف های زیر را دارد برنامه های روبرو را انجام دهید |
|
|||||
کارکنان علاقه ای به برندی که در آن کار می کنند ندارند؟ |
||||||
نشانه ها |
کارکنان از پوشیدن لباس های سازمانی و زدن آرم به سینه و لباس خود لذت نمی برند |
|
مهمانی کارکنان جشن کارکنان |
|
||
کارکنان از کار و مشتری فرار می کنند |
|
تقویت هسته مرکزی تغییر سیستم استخدام
|
|
|||
کارکنان سعی می کنند زود تعطیل کنند |
|
ارزیابی سیستم انگیزه |
|
|||
اشتباهات کارکنان زیاد است |
|
کاهش شایعه ها ارزیابی |
|
|||
ضعف دیدگاه مدیریتی به برند |
|
ارتقا مدیریتی |
|
|||
|
... |
|
|
|
||
مشتریان برند شما را دوست ندارند |
||||||
نشانه ها |
محصول شما بی کیفیت می باشد |
|
کنترل کیفیت |
|
||
برند شما خریدار ندارد |
|
سمپلینگ |
|
|||
ارتباطی بین برند و محصول وجود ندارد |
|
بسته بندی |
|
|||
محصول شما به فروش نمی رسد |
|
تبلیغات اثربخش |
|
|||
برند برای مشتریان ارزش آفرینی نمی کند |
|
مشارکت مشتریان مسابقه جوایز روابط عمومی |
|
|||
... |
|
|
|
|||
رقبای برند شما در بازار زیاد هستند |
||||||
نشانه ها |
شبیه برند شما زیاد است
|
|
تمایز نشان ایجاد کنید |
|
||
شبیه محصول شما زیاد است |
|
خلاقیت در محصول |
|
|||
زیبایی لوگو نشان شما کم می باشد و مشتریان از لوگوی شما نفرت داشته و فرار می کنند |
||||||
نشانه ها |
نشان شما رنگ و لعاب ندارد |
|
استانداردسازی رنگ |
|
||
نشان شما گرافیک ندارد |
|
طراحی |
|
|||
لوگو شلوغ است |
|
ساده سازی آرم |
|
|||
نامگذاری خوبی ندارد |
|
تعمیر نام |
|
|||
بی ارتباط است |
|
کتابچه نشریه سایت و .... |
|
|||
ناهمگون می باشد |
|
طراحی مجدد |
|
|||
نارسا می باشد |
|
تقویت طرح |
|
|||
..... |
|
|
|
|||
علی خویه- www.ibma.ir – ریاست انجمن برند ایران.
مدرس دانشگاه، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، عضو انجمن برند اروپا AIM ، ریاست انجمن برند ایران، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی، دارای 16 سال تجربه اجرایی، سخنران برتر ده ها سمینار ملی و بین المللی، عضو انجمن های معتبر بین المللی، مشاور و مدرس بیش از صدها کارخانه و برند معتبر در خاورمیانه، مولف و مترجم چندین کتاب پرفروش کشور، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح کشور، مجری بیش از صدها پروژه برندینگ، مهندسی فروش، بازاریابی، ایزو، تبلیغات و ... در سراسر کشور، مدرس برتر چندین دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور و .....