آسیب شناسی برند BRAND (چک لیست معاینه فنی برند ، کلینیک برند)
به نام خدا
چک لیست معاینه فنی برند BRAND
کلینیک برند
تهیه تالیف و گرآوری: علی خویه (مشاور برند) –
علی خویه 09122991608 - www.ibma.ir – ریاست انجمن برند ایران.
مدرس دانشگاه، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، عضو انجمن برند اروپا AIM ، ریاست انجمن برند ایران، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی، دارای 16 سال تجربه اجرایی، سخنران برتر ده ها سمینار ملی و بین المللی، عضو انجمن های معتبر بین المللی، مشاور و مدرس بیش از صدها کارخانه و برند معتبر در خاورمیانه، مولف و مترجم چندین کتاب پرفروش کشور، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح کشور، مجری بیش از صدها پروژه برندینگ، مهندسی فروش، بازاریابی، ایزو، تبلیغات و ... در سراسر کشور، مدرس برتر چندین دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور و .....
این برنامه برگرفته از کتاب
Thomas C.O Guinn, Cris T. Allen , Richard J. semenik, advertising and integrated brand promotion/ THOMSON
و ترجمه و بازگردانی یکی از کارگاه های آقای گواین در یکی از کلاسهایش می باشد.
یکی از مهمترین مسائل یک نام و نشان تجاری بازشناسی آن و سپس بازآفرینی یا تعمیر برند می باشد در ادامه چک لیست کوچکی ارایه شده است که می توانید با ارزیابی موقعیت کنونی برند خود ابزارهای فنی و اجرایی جهت بهبود و پیشبرد برند خود انجام دهید.
نام برند خود را اینجا بنویسید و لوگوی آن را نیز کنار آن قرار دهید
| 
 نام برند  | 
 لوگو و آرم  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
||
| 
 اگر برند شما یکی از ضعف های زیر را دارد برنامه های روبرو را انجام دهید  | 
 
  | 
|||||
| 
 کارکنان علاقه ای به برندی که در آن کار می کنند ندارند؟  | 
||||||
| 
 نشانه ها  | 
 کارکنان از پوشیدن لباس های سازمانی و زدن آرم به سینه و لباس خود لذت نمی برند  | 
 
  | 
 مهمانی کارکنان جشن کارکنان  | 
 
  | 
||
| 
 کارکنان از کار و مشتری فرار می کنند  | 
 
  | 
 تقویت هسته مرکزی تغییر سیستم استخدام 
  | 
 
  | 
|||
| 
 کارکنان سعی می کنند زود تعطیل کنند  | 
 
  | 
 ارزیابی سیستم انگیزه  | 
 
  | 
|||
| 
 اشتباهات کارکنان زیاد است  | 
 
  | 
 کاهش شایعه ها ارزیابی  | 
 
  | 
|||
| 
 ضعف دیدگاه مدیریتی به برند  | 
 
  | 
 ارتقا مدیریتی  | 
 
  | 
|||
| 
 
  | 
 ...  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
||
| 
 مشتریان برند شما را دوست ندارند  | 
||||||
| 
 نشانه ها  | 
 محصول شما بی کیفیت می باشد  | 
 
  | 
 کنترل کیفیت  | 
 
  | 
||
| 
 برند شما خریدار ندارد  | 
 
  | 
 سمپلینگ  | 
 
  | 
|||
| 
 ارتباطی بین برند و محصول وجود ندارد  | 
 
  | 
 بسته بندی  | 
 
  | 
|||
| 
 محصول شما به فروش نمی رسد  | 
 
  | 
 تبلیغات اثربخش  | 
 
  | 
|||
| 
 برند برای مشتریان ارزش آفرینی نمی کند  | 
 
  | 
 مشارکت مشتریان مسابقه جوایز روابط عمومی  | 
 
  | 
|||
| 
 ...  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
|||
| 
 رقبای برند شما در بازار زیاد هستند  | 
||||||
| 
 نشانه ها  | 
 شبیه برند شما زیاد است 
  | 
 
  | 
 تمایز نشان ایجاد کنید  | 
 
  | 
||
| 
 شبیه محصول شما زیاد است  | 
 
  | 
 خلاقیت در محصول  | 
 
  | 
|||
| 
 زیبایی لوگو نشان شما کم می باشد و مشتریان از لوگوی شما نفرت داشته و فرار می کنند  | 
||||||
| 
 نشانه ها  | 
 نشان شما رنگ و لعاب ندارد  | 
 
  | 
 استانداردسازی رنگ  | 
 
  | 
||
| 
 نشان شما گرافیک ندارد  | 
 
  | 
 طراحی  | 
 
  | 
|||
| 
 لوگو شلوغ است  | 
 
  | 
 ساده سازی آرم  | 
 
  | 
|||
| 
 نامگذاری خوبی ندارد  | 
 
  | 
 تعمیر نام  | 
 
  | 
|||
| 
 بی ارتباط است  | 
 
  | 
 کتابچه نشریه سایت و ....  | 
 
  | 
|||
| 
 ناهمگون می باشد  | 
 
  | 
 طراحی مجدد  | 
 
  | 
|||
| 
 نارسا می باشد  | 
 
  | 
 تقویت طرح  | 
 
  | 
|||
| 
 .....  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
|||
علی خویه- www.ibma.ir – ریاست انجمن برند ایران.
مدرس دانشگاه، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، عضو انجمن برند اروپا AIM ، ریاست انجمن برند ایران، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی، دارای 16 سال تجربه اجرایی، سخنران برتر ده ها سمینار ملی و بین المللی، عضو انجمن های معتبر بین المللی، مشاور و مدرس بیش از صدها کارخانه و برند معتبر در خاورمیانه، مولف و مترجم چندین کتاب پرفروش کشور، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح کشور، مجری بیش از صدها پروژه برندینگ، مهندسی فروش، بازاریابی، ایزو، تبلیغات و ... در سراسر کشور، مدرس برتر چندین دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور و .....









































